Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ιστορία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ιστορία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

28 Μαρτίου 2007

ΕΥΡΩΠΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ ΑΚΟΥΣ;

Το Τέλος είναι κοντά εφόσον επιτρέψουμε τους καννιβαλισμούς της "Νέας" Ευρώπης







(φωτό είνα απο το foto art )







ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
:

<<Η κυβέρνηση της Πολωνίας λαμβάνει αυτές τις ημέρες σειρά μέτρων που αποσκοπούν στο να εξοβελιστεί από την ιστορία της χώρας η μνήμη των πολωνών που πολέμησαν με τις Διεθνείς Ταξιαρχίες για την υπεράσπιση της ισπανικής δημοκρατίας ενάντια στη συνδυασμένη επίθεση των Φράνκο, Χίτλερ, Μουσσολίνι, Σαλαζάρ. Οι μπριγαδίστες χαρακτηρίζονται από τις πολωνικές αρχές «προδότες και εγκληματίες». Ενάντια στα μέλη των ταξιαρχιών, η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα νομοσχέδιο και πλήθος διατάξεων που προβλέπουν μεταξύ άλλων κατάργηση σύνταξης αντιστασιακού, αλλαγή ονομασίας ενός δρόμου και ενός σχολείου της Βαρσοβίας με τις οποίες τιμάται η μνήμη των παλιών πολεμιστών της ταξιαρχίας [όπου ανήκε το τάγμα] Ντομπρόφσκι. Για την πολωνική κυβέρνηση, οι μπριγαδίστες ήσαν «προδότες» διότι πήγαν να πολεμήσουν στην Ισπανία για να «οικοδομήσουν τον κομμουνισμόν» κι έτσι συνέβαλαν «εις την κατίσχυσιν του ολοκληρωτικού καθεστώτος» σχηματίζοντας «μιαν ομάδα επιρροής» στα πλαίσια του πολωνικού κομμουνιστικού κόμματος. Οι πολωνικές αρχές έχουν ήδη σβήσει από το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη στη Βαρσοβία τα ονόματα των κυριοτέρων μαχών (Έβρος, Μπρουνέτα, Χάραμα) στις οποίες συμμετείχαν οι πολωνοί πολεμιστές στις διεθνείς ταξιαρχίες στην Ισπανία. Μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ισπανία, πολυάριθμοι πολωνοί – κομμουνιστές και μη – κατετάγησαν στις διεθνείς ταξιαρχίες. Η δική τους ταξιαρχία [τάγμα] έφερε το όνομα του Νρομπρόφσκι. Πολλές εκατοντάδες, έπεσαν νεκροί στη μάχη και η πλειοψηφία όσων επιβίωσαν έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αντίσταση κατά της ναζιστικής κατοχής. Η Πολωνία εξαλείφει από την Ιστορία τους μπριγαδίστες ενώ στην Εσθονία αποδίδονται επανειλημμένα επίσημες τιμές στα παλιά μέλη των SS. Χωρίς καμμία αντίδραση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι δύο χώρες είναι ανάμεσα στα 27 μέλη της. Τα μέτρα που ανακοίνωσε η Βαρσοβία προκαλούν έντονες αντιδράσεις στην Ισπανία. Στο Παρίσι, η Ένωση φίλων των αγωνιστών υπέρ της δημοκρατικής Ισπανίας σας καλούν να υπογράψετε αυτό το κείμενο διαμαρτυρίας, που θα απευθυνθεί στην πολωνική κυβέρνηση.>>

Το παραπάνω κείμενο είναι το μεταφρασμένο στα ελληνικά γαλλικό κείμενο, που μπορείτε να υπογράψετε εδώ.
Το ανακάλυψα σήμερα το πρωί στο ημερολόγιο του μαύρου προβάτου

25 Μαρτίου 2007

ΣΥΝΕΧΕΙΑ.....

Οι ρυτίδες αυτού του δένδρου ,οι χαρακιές του χρόνου ,στο ίδιο σώμα,
χρόνια και χρόνια , καρπό γεννάει άλλοτε πιότερο κι άλλοτε καθόλου ,
ετσι όπως η φύση ορίζει...


















Οταν λοιπόν η κυρία Ρεπούση και οι περί αυτήν εισηγούνται τον όρο «ελληνόφωνος χώρος» για την περίοδο της ξένης κυριαρχίας (1453-1821) κι όχι Ελλάδα, διότι κατά την άποψή τους «πριν τη δημιουργία του ελληνικού κράτους, δεν υπήρχε Ελλάδα», στην ουσία, οι καλοί μας «διαφωτιστές» λένε το ίδιο που, αιώνες νωρίτερα, έλεγε ο Γεννάδιος και όλοι οι Τουρκόφιλοι, εκφράζοντας την πιο μαύρη εκδοχή της Εκκλησίας, στην πιο σκοτεινή της εποχή, ότι δηλαδή «επιγνώσκειν τους Ελληνας όχι διά της γεωγραφίας, αλλά διά της θρησκείας».
και συνεχίζει ο Στάθης στην ελευθεροτυπία 23/03:
Ελευθεροτυπία 23/03

Ο ποιητής σε λευκό χαρτί την χοντρομπαλού τραγούδησε :

Μια Κυριακή στην Κοκκινιά
στην παιδική μου γειτονιά
είδα μια γριά χοντρομπαλού
που ο νους της έτρεχε αλλού

Την κοίταξα με κοίταξε
σαν κουκουβάγια σε μπαξέ
και μου ‘πε με φωνή θολή
που μάνα θύμιζε τρελη΄:

«Σε χώμα φύτρωσα ζεστό
αιώνες πριν απ'το Χριστό.
Ζούσα καλά κι ευχάριστα
κι έπαιρνα μόνο άριστα.

Μα σαν προχώρησε ο καιρός
έγινε ο κόσμος μοχθηρός
και με βατέψανε, που λες,
αράδα βάρβαρες φυλές

Σελτζούκοι Σλάβοι Ενετοί
λες κι ήταν όλοι τους βαλτοί
Τότε κατάλαβα γιατί
καμένο ήμουνα χαρτί
δίχως χαρά δίχως γιορτή

Σιγά σιγά και ταπεινά
μ'αγώνες και με βάσανα
καινούργια έβγαλα φτερά
μα ήρθαν τα χειρότερα

Είδα το ίδια μου παιδιά
να δίνουν σ'άλλους τα κλειδιά
και με χιλιάδες ψέματα
με προδοσίες κι αίματα
να μου απαράζουν την καρδιά

Γι'αυτό μια νύχτα σκοτεινή
θ'ανέβω στην Καισαριανή
με κουρασμένα βήματα
να κλάψω για τα θύματα
στ'αραχνιασμένα μνήματα

Κι εκεί ψηλά στον Υμηττό
αντίκρυ στον Λυκαβηττό
μικρό κεράκι θα κρατώ
να φέγγει χρόνους εκατό»

Νίκος Γκάτσος