Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Παιδεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Παιδεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

24 Μαρτίου 2007

Το νήμα που μας ενώνει -Οαχάκα

Το νήμα δεν πρέπει να σπάσει γιατί τίποτα δεν έχει τελειώσει .
Αυτό το νήμα που μας ενώνει ,με τους ανθρώπους ,με την γνώση , με το παρελθόν ,με το παρόν ...με το μέλλον με το φανταστικό με το πραγματικό με την ίδια την ΖΩΗ !

















Το κίνημα των δασκάλων
και η εξέγερση της Οαχάκα
ανοιχτή συζήτηση
με τον Ομάρ Ολιβέρα Εσπινόσα
μέλος του συνδικάτου των δασκάλων και της Λαϊκής Συνέλευσης των Λαών της Οαχάκα (APPO), συντονιστή του ραδιοφωνικού σταθμού του δασκάλων «Ράδιο Πλαντόν» και του Ζαπατιστικού Διδασκαλείου (Magisterio Zapatista), εκπρόσωπο των μελών της APPO που για 21 μέρες έκαναν απεργία πείνας στην Πόλη του Μεξικού


Σάββατο24 Μαρτίου 6 μ.μ.
Θεσσαλονίκη,
Πύργος Παιδαγωγικού

Διοργάνωση: Αλάνα, Ριζοσπαστική Κίνηση Εκπαιδευτικών, Αριστερή Ριζοσπαστική Παρέμβαση Παιδαγωγικού - Φοιτητικά Σχήματα, Ενωτική Αγωνιστική Πρωτοβουλία Γ' ΕΛΜΕ, Αγωνιστική Πρωτοβουλία Α' ΕΛΜΕ, Αγωνιστική Συνεργασία-Γληνός, Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών, Αντεπίθεση των εκπαιδευτικών, Κίνηση για την ανασυγκρότηση του ΕΣΥ

Δευτέρα 26 Μαρτίου, 7 μ.μ.
Αθήνα,
Πολυτεχνείο, αμφιθέατρο Γκίνη

Διοργάνωση:
* Αλάνα [ΑΛηλεγγύη, ΑΝτίσταση, Αξιοπρέπεια]
...στις Αμερικές των κινημάτων
* Συσπείρωση Πανεπιστημιακών

23 Μαρτίου 2007

Οι Γάλλοι φοιτητές στο πλάι των Ελλήνων.

Σημαντική πρωτοβουλία απο την Maya ελληνίδα φοιτήτρια που σπουδάζει στην Γαλλία . Ενημέρωσε τους συναδέλφους της για το τι συμβαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια και να η αντίδραση απο τους Γάλλους φοιτητές(παραθέτω ολόκληρο το postτης Μαya) :

Οι πρώτες υπογραφές μπήκαν!!!

Οι φίλοι και συμφοιτητές μου, ξεκίνησαν να υπογράφουν αυτήν την επιστολή σήμερα το μεσημέρι, αφού πρώτα διάβασαν άρθρα εφημερίδων που μετέφρασα, την καταγγελία του σωματείου εργαζομένων του Ερυθρού Σταυρού και αυτήν των καθηγητών του ΑΠΘ, επίσης σε μετάφραση, όσο το δυνατόν πιο πιστή. Όποιος επιθυμεί να ανεβάσει στο μπλογκ του την επιστολή συμπαράστασης, μπορεί να μου στείλει ένα mail. Η επιστολή κυκλοφορεί ακόμα, από αμφιθέατρο σε αμφιθέατρο κι από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο. Είμαστε κοντά σας!



LETTRE OUVERTE

Nous, étudiants indépendants des universités français, ayant été informés du mouvement étudiant grec et de la violence de la police envers les étudiants, nous déclarons être contre ce type de violence.
Chaque manifestation démocratique, doit être respectée. Nous soutenons alors le mouvement étudiant grec et nous exprimons notre sympathie aux étudiants blessés et arrêtés de façon abusive.
Notre génération, peut changer l’avenir de nos sociétés et le rendre meilleure!

Etudiants indépendants des universités français.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> traduction – μετάφραση

Εμείς, ανεξάρτητοι φοιτητές γαλλικών πανεπιστημίων, έχοντας ενημερωθεί περί του μαθητικού κινήματος στην Ελλάδα και περί της βίας από την πλευρά της αστυνομίας προς τους φοιτητές, δηλώνουμε αντίθετοι με αυτή τη συμπεριφορά.
Κάθε δημοκρατική διαδήλωση πρέπει να γίνεται σεβαστή. Εκφράζουμε λοιπόν, τη συμπαράσταση μας στο ελληνικό φοιτητικό κίνημα και στους τραυματισμένους και αυθεραίτως συλληφθέντες φοιτητές.
Η γενιά μας, μπορεί να αλλάξει το μέλλον των κοινωνιών μας προς το καλύτερο!

Ανεξάρτητοι φοιτητές γαλλικών πανεπιστημίων






















Ας διαδόσουμε αυτή την πρωτοβουλία της Maya και των Γάλλων φοιτητών και Καθηγήτων

19 Μαρτίου 2007

«Σαν ποιους θέλετε να γίνουμε;» Βιβλίο Ιστορίας ΣΤ Δημοτικού

Που πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;
Σαν ποιούς θέλετε να γίνουμε;
Σε ποιούς Θέλετε να μοιάσουμε;










Ενα ακόμη κείμενο για την Ιστορία του βιβλίου της ΣΤ Δημοτικού απο τον Πανεπιστημιακό Βασίλη Καραποστόλη καθηγητή Πολιτισμού και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών ετσι όπως την κατέθεσε στην εφημερίδα τα ΝΕΑ της 16/03/2007.


"...Με άλλα λόγια, είτε το θέλει η κοινωνία είτε όχι καλείται ν' απαντήσει στο ερώτημα των παιδιών: «Σαν ποιους θέλετε να γίνουμε;». Αναγκαστικά στην Εκπαίδευση τόσο ο δάσκαλος όσο και ο μαθητής περνούν μέσα από την πύρινη ζώνη αυτών των ταυτίσεων. Αν θέλεις να διδάξεις την ανοχή, πρέπει να δείξεις ανθρώπους που δοκιμάστηκαν πάνω σ' αυτό το ζήτημα, που αμφέβαλαν, υπέφεραν, λύγισαν και τελικά ανορθώθηκαν. Αν θέλεις ν' αναπτύξεις την κριτική σκέψη δεν έχεις παρά να βάλεις αντί για το «απομάκρυναν» τους Ιταλούς μια λέξη που να αναλογεί στην ένταση εκείνης της εποχής. Κάθε άλλη λέξη (αναχαίτισαν, απέκρουσαν, απώθησαν) θα μπορούσε να αποδώσει την αλήθεια αυτής της έντασης, εκτός από τη λέξη την οποία διάλεξαν τελικά να βάλουν! Είναι φανερό ότι η μέθοδος της τεχνητής απονεύρωσης προσέφερε στους συγγραφείς του βιβλίου κάποια εξασφάλιση. Πράγματι, δεν είναι υποχρεωμένοι να εξηγήσουν ότι είναι δυνατόν να μάχεται κανείς σθεναρά, χωρίς να είναι απαραίτητα μισαλλόδοξος ή βάρβαρος. Στο τέλος, όμως, το πρόβλημα θα εμφανισθεί ξανά.

Όσο αγαθές κι αν είναι οι προθέσεις ενός τέτοιου εγχειριδίου - και δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλλουμε γι' αυτό - παρακάμπτοντας το πιο πάνω σημείο οδηγούν στο αντίθετο άκρο. Ήδη το βλέπουμε. Με πόση λαχτάρα καταφεύγουν αρκετοί νέοι - που θα γίνονται όλο και περισσότεροι - σ' εκείνον τον παλιό μύθο της βίας - μαμμής ή οποία, ωστόσο, δεν γεννά πια την Ιστορία, αλλά μόνο το Συμβάν, το παταγώδες, καπνογόνο Συμβάν. Δράση, λοιπόν, για τη δράση. Είναι γιατί δεν προτείνονται πια αντι-πρότυπα, αντι-μύθοι. Η Εκπαίδευση αποχώρησε από την περιοχή των αισθημάτων για να καλλιεργήσει έναν νου που η κριτική του δεν βρίσκει τον λόγο να ασκηθεί. Να κρίνει τι και στο όνομα τίνος ο μαθητής; Αφού δειλιάζουμε να συζητήσουμε μαζί του τι σημαίνει πατρίδα, αγάπη για την πατρίδα ή ακόμη θυσία για κάτι (για οτιδήποτε) τότε η κοίτη του ποταμού θα στρίψει προς την άλλη μεριά. Και οι δάσκαλοι θα μείνουν με την απορία γιατί δεν πέτυχε η συνταγή: «Πώς να φτιάχνετε στα γρήγορα ένα κοσμοπολίτικο παιδί».




Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο στα ΝΕΑ

13 Μαρτίου 2007

Το Δέντρο που πληγώναμε

Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ δημοτικού .
Κραυγές ,φωνές αλλά ουσία μηδέν.Στις τηλεοπτικές συζητήσεις ,ο φανατισμός απο ανθρώπους υποτίθετε των γραμμάτων κυρίαρχος , άνθρωποι εμπαθείς ,δύο στρατόπεδα να κραυγάζουν .Ούτε με τον Αστυφύλακα ούτε με τον Χωροφύλακα !
Παραθέτω αποσπάσματα απο δυο κείμενα του Γ.Παπαδόπουλου Τετράδη του γνωστού "Καιρού" της Ελευθεροτυπίας απο τις εκδόσεις της 4/03 και 11/03 με την προτροπή να διαβαστούν ολόκληρα με την βοήθεια των Links.
















Κείμενο 1(4/03)
Η ιστορική καταγραφή, για να μη μακρηγορώ, υπάρχει. Τηλεγραφικά, χωρίς βερμπαλιστικές εξάρσεις, αλλά υπάρχει. Ο διαφωτισμός, η αρχαιολατρία, η υποδούλωση, η Μεγάλη Ιδέα, ο αλυτρωτισμός, ο αγώνας, η δυτική ξενοκρατία, η αντίσταση στον ζυγό -με σαφή προτίμηση στον ΕΛΑΣ από την εθνική κυβέρνηση- υπάρχουν όλα και αναφέρονται με το’ όνομά τους και άδικα φωνάζει η συντήρηση. Ακόμα και το όραμα του Ρήγα για μια «ενιαία ελληνική δημοκρατία» αποκαθίσταται εδώ από την ανιστόρητη απόπειρα των τελευταίων χρόνων να εμφανιστεί ο Φερραίος ως άλλος Δημητρώφ.

Το έναυσμα για όποιον δάσκαλο, γονιό, μαθητή θέλει να ψάξει να βρει, να μελετήσει, να διδάξει, να μάθει κάτι παραπάνω, είναι εκεί. Και το Γυμνάσιο με το Λύκειο και το Πανεπιστήμιο έπονται, για να πλουτίσουν τη γνώση.
Εκεί που αρχίζουν τα νερά είναι στην περιγραφή της Παιδείας στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Ηδη από τη σελίδα 22 ο μαθητής -και ο γονιός- πληροφορούνται ότι από το 1500 μ.Χ. «πληθαίνουν τα σχολεία, κυρίως στα αστικά κέντρα...», ενώ «...στην πρώτη βαθμίδα της εκπαίδευσης δάσκαλοι, συνήθως ιερείς, διδάσκουν ανάγνωση και γραφή μέσα από εκκλησιαστικά βιβλία, στα σχολεία των κοινών γραμμάτων. Εκεί φοιτούν (σ.σ.: sic) κυρίως αγόρια, ενώ τα κορίτσια είναι λιγοστά. Τις ανάγκες για ανώτερη μόρφωση καλύπτουν τα σχολεία των ελληνικών μαθημάτων, όπου διδάσκονται κυρίως τα αρχαία ελληνικά γράμματα».

Από τα μέσα του 1700, όμως, τα σχολεία αυξάνονται, κατά τους συγγραφείς, όπως και ο αριθμός των μαθητών σε αστικά κέντρα.

Να με συγχωρείτε για την ιλαρότητα, αλλά η συγκεκριμένη σελίδα μόνο σε διαδήλωση για 15% στην Παιδεία δεν κατεβάζει τους μαθητές!

Δίνοντας έμφαση στις σχολές των αστικών κέντρων αποσιωπάται, ότι εκεί -πλην των ελάχιστων οικοτροφείων κληροδοτημάτων- πήγαιναν οι επίσης ελάχιστοι γόνοι των ελάχιστων πλουσίων, ενώ από το σύνολο του πληθυσμού μάθαινε κολυβογράμματα ο ένας στους χίλιους, δίπλα στον παπά.

Αλλά γι' αυτό μαρτυριούνται οι ίδιοι οι συγγραφείς λίγο πιο κάτω, στη σελίδα 63, όπου ο αριθμός μαθητών δεν ξεπερνάει τους 2.300 στα αλληλοδιδακτικά σχολεία, για τα οποία σώζονται στοιχεία, το 1829, με απελευθερωμένη την παλιά Ελλάδα. Και με την ορμητική δίψα για μάθηση!

Οπου, δεν ξέρω αν τα σχολεία ήταν κρυφά από τους Τούρκους, αλλά από πολλούς πατεράδες, που θέλαν τους γιους τους βοηθούς στα χωράφια, σίγουρα ήταν...

Ολόκληρο το κείμενο του Καιρού στην ηλεκτρονική σελίδα της Ελευθεροτυπίας της 4/3/2007



















Κείμενο 2(10/03)

...Αλλά η Ιστορία δεν είναι απλώς ένα μάθημα. Είναι ένα μάθημα συμπεριφοράς. Διάπλασης χαρακτήρα. Δημιουργίας συνείδησης. Είναι μάθημα πολιτικό.Αυτό λένε οι υποστηρικτές του βιβλίου, αυτό λένε οι επικριτές του, γι' αυτό είναι τόσο σφοδρή η σύγκρουση.
Επομένως, η απάντηση για το βιβλίο βρίσκεται στο ερώτημα: Τι είδους παιδιά θέλουμε να διαπλάσουμε. Κι ακόμα πιο σαφές: Τι είδους πολίτες συμφέρει να δημιουργήσουμε για το αύριο. Γι' αυτούς.Η δική μου απάντηση είναι εξίσου σαφής:
Μας συμφέρει να είμαστε ειλικρινείς και όχι ψεύτες.
Θαρραλέοι και όχι δειλοί.Προσωπικότητες και όχι σκιές. Γνώστες και όχι αγόμενοι.
Κυρίως: Σεβαστοί και Σεβόμενοι.Ολα αυτά μπορεί κανείς να τα χτίσει μόνο με ένα είδος λάσπης: Τα πραγματικά περιστατικά. Τα αίτια. Τις αφορμές. Είτε αυτή η λάσπη αφορά την Ιστορία, είτε αφορά την απάντηση στην καθημερινή ερώτηση «τι έγινε, μαμά;».Οπως έγραψα και την προηγούμενη Κυριακή, το βιβλίο δεν έχει σοβαρές ιστορικές ελλείψεις με τη στενή έννοια της αναφοράς. Είναι Ανιστόρητο, γιατί έχει αφαιρέσει από τα γεγονότα της ιστορίας τη βία. Δηλαδή τη Μαμή της ιστορίας! Κι αυτό είναι αντιδιαλεκτικό -και με την Αριστοτέλεια και με τη Μαρξιστική έννοια- αντιεπιστημονικό, αναληθές και, τελικά, επικίνδυνο.Επικίνδυνο, γιατί ο κόσμος που ζούμε δεν είναι κόσμος αγγέλων, είναι κόσμος βίας, είτε αυτή αφορά τη γαϊδουριά του υπαλλήλου προς τον εξυπηρετούμενο, είτε του εργοδότη προς τον εργαζόμενο, είτε του διεκδικητικού κράτους προς άλλα κράτη, είτε την απόπειρα επιβολής μιας νοοτροπίας, μιας ιδέας, ενός «πιστεύω», πάνω σε άλλους. Χρωστάμε να μάθουμε, λοιπόν, στα παιδιά τα πραγματικά περιστατικά. Και ΜΕΤΑ τους πιο πολιτισμένους τρόπους αντίδρασης.

Ολόκληρο το κείμενο σρην ηλεκτρονική σελίδα της ,Ελευθεροτυπίας της 11/03/2007

12 Μαρτίου 2007

Ένα Σχολείο για την Τσιάπας-Ενα τραγούδι για την Παιδεία

ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ





Σήμερα (12/03) το απόγευμα στις 7μμ. στο Σύνταγμα η εκπαιδευτική κοινότητα τραγουδά .
Ενα τραγούδι για την Δημόσια Δωρεάν Παιδεία ,Μικρουτσικος, Λαζόπουλος ,Περίδης, Θηβαίος,Παπακωνσταντίνου και άλλοι πολλοί για να τραγουδήσουν θα είναι εκεί. Εμείς;...



ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΖΑΠΑΤΙΣΤΑΣ


Σας προσκαλούμε στη μουσική εκδήλωση αλληλεγγύης στους Ζαπατίστας
την Τετάρτη 14 Μαρτίου, 8:30μμ
με τη συμμετοχή των Μάρθα Μορελεόν, Under Construction και Techtones στους «Μεθυστάνες» Λεπενιώτου 26 και Ωγύγου, Ψυρρή
τιμή ενίσχυσης: 3 ευρώ


Τα έσοδα θα διατεθούν για τη δημιουργία ιατρικού κέντρου στον Αυτόνομο Εξεγερμένο Δήμο Φρανσίσκο Βίγια, από το οποίο θα επωφεληθούν 20.000 κάτοικοι 40 κοινοτήτων Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την κατασκευή και τον εξοπλισμό ιατρείου, φαρμακαποθήκης και εργαστηρίου παραγωγής φαρμάκων, την αγορά φορτηγού για τις ανάγκες των κοινοτήτων (ένα είδος κινητού φαρμακείου) και την εκπαίδευση 4 ατόμων που θα αναλάβουν τη διαχείριση της φαρμακαποθήκης . Η Καμπάνια «Ένα Σχολείο για την Τσιάπας» έχει ήδη συμβάλει στην κατασκευή ενός Κέντρου Επιμόρφωσης Δασκάλων (ένα συγκρότημα κτιρίων 1600τμ που εγκαινιάστηκε το 2004) και συνεχίζει στηρίζοντας την οικοδόμηση του αυτόνομου συστήματος υγείας. Με την πεποίθηση πως μπορούμε να χτίσουμε έναν κόσμο με αξιοπρέπεια και δικαιοσύνη!Επισυνάπτουμε την αφίσα της εκδήλωσης και δύο φωτογραφίες από τη γιορτή που έγινε πρόσφατα στην κοινότητα με αφορμή την αγορά του φορτηγού. Η δημιουργία του ιατροφαρμακευτικού κέντρου ξεκίνησε!
Σας περιμένουμε!

Πείτε το στις φίλες και τους φίλους σας και προωθήστε την πρόσκληση!
Καμπάνια «Ένα Σχολείο για την Τσιάπας»
Τσαμαδού 13, Αθήνα escuelapara@yahoo.com